söndag 18 januari 2009

Nytt hos mig!

Så var ännu en vecka slut, jag är trött efter en natt fylld mad planeringar inför framtida projekt, och för en timme sedan var grannen inne och undrade ifall jag kunde hjälpa henne som personlig stylist - självklart - kom innan jag hann tänka på att jag redan har en full kalender!! inte bra men hon ser det hela som ett långtidsprojekt och vill att vi börjar smått, så nästa helg blir det nog en dag på stan med henne för att få en bredare idé av vad det är hon är ute efter, därefter blir det att personliggöra hennes stil och hitta alla de guldgruvor som folk oftast glömmer, så som de snå detaljerna som framhäver (eller döljer om det är det man är ute efter). Hon var till och med så mötesgående att hon sa att jag fick ta kort på henne under hennes förvandling, fast det fans såklart en sak jag inte fick ändra på.. hennes hår! hon vet att jag tycker att hon skulle passa i lugg och även att tunna ut håret skulle ge henne ett mjukare infall på ansiktet, man jag ska försöka övetala henne till iaf det sist nämnda.

Jag vill uppmärksamma folk på Medelhavs museet ifall ni inte besökt det innan, helt fantastiskt - mer om det längre fram i bloggen - men det jag vill ha sagt just nu är att jag anser att alla stockholmare minst en gång ska prova på musee cafét som är belagt i balkonger runt den centrala utställningshallen och smaka på de goda medelhavs-bakelser och -kakor.

Tills nästa gång, ta hand om er!

~Constanza

1 kommentar:

  1. Roligt att du har fått ett styling projekt, det kommer nog bli väldigt bra tror jag. För jag vet att du gör allting bra! Världens bästa!

    /L

    SvaraRadera