onsdag 15 april 2009

Slut på semestern!

Spenderade lite över en vecka uppe på fjällen, vid mittådalen och runtomkring. Gick på museum, kollade in hantverk och samearbeten, såg fem orrar, två ripor, årets första sädersäla, två hackspettar hördes i fjärran och en drös med renar som stod mitt på bilvägen samt en groda!
Ja, så åkte jag lite skidor såklart, långfärds åkning.

Vi tog en vessla(bandvagn) till Helagsfjället och spenderade en god stund med att vandra upp och upp för fjällen!

Vi for till Flatruet och gled fram genom snö som bildat skare under natten.
Så nu är jag tillbaka i storstaden och till den teknik som hittas här...
De som haft påsk ledigt hoppas jag hade en trevlig helg, ni som påverkats av skolors påsklov hoppas jag också njöt av en lång ledighet och ni som fått jobba- stort tack till er som håller samhället igång och jag hoppas att ni snart framöver får några dagar att spendera fritt med familj och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar